E's inackorderade hästar

 
Champion
Kallas: Champ
Kön: Valack
Född: 2000
Ras: Sv.Ridponny
Mankhöjd: 136 cm
Kategori: C-ponny
E: The Dark Diamond
U: Okänd
Färg: Fux
Info: Champion är en riktig gentleman med hjärtat på rätt ställe! Han är en av dom lufthästarna jag har haft längst, och vi har gort mycket tillsamans. Vi var med i J på sorecas tävlingsteam förra året och det var pga. det som jag hade kvar honom, och det har ju visat sig funka riktigt bra!
Champion är en riktig höjdhopparkung, och hoppar allt man sätter framför honom, det högsta vi har hoppat tror jag är 1,10, och jag tror inte att vi kommer hoppa högre än så.
I dressyren är han också väldigt duktig, men det är inte det vi satsar på mest.
Vårat mål är nog att kvala in till SM nästa år om det blir hoppning. Och vinna!! :D 
Han är köpt från en stor hästhandlare som importerade ponnyer med stor kapacitet från Irland! I stallet är Champ en riktig kelgris som kan stå och halvsova medans han blir borstad i timmar!
 
<--Hehe, JA man ser skillnad men behövde en ny bild ;)
Marrymee Boy
Kallas: Boy
Kön: Valack
Född: 2005
Ras: Tysk ridponny
Mankhöjd: 146 cm
Kategori: D-ponny
E: SamSam Flightrider
U: Haga's Just married
Färg: Tigrerad
Info: När Boy först kom till mig var han ganska omusklad, men väldigt het, men nu har jag jobbat mycket mer med honom och han kan gå mer i form och jobba mer under sig. Boy är väldigt kelen och mysig i stallet och gör alltid sitt bästa när han rids. Han har löshoppat uppemot 1 meter, men kan mer!
Han tycker att dressyren är ganska så tråkig men gör aldrig något dumt! Han har nog kapacitet för LA- Msv.
Jag har precis börjat tävla med honom och han har klarat det super och ska fortsätta med det under vintern! :D Vårat mål är att kavala in till SM hoppning om något år eller två.
 
Kram
//E
 


Kommentarer
Danni på GuldHovarna

Läste att du skulle sluta på ponnypenny =( ska du sälja alla hästar eller bara någon enstaka?om du ska sälja är jag iaf intresserad av Boy

MVH Danni

Svar: Ja tyvärr ska jag ju det <3 Jag ska precis lägga upp ett antal av mina hästar till salu nu :) Och jag är inte riiiktigt säker på om jag ska sälja Boy eller inte, men jag kan mejla dig om hur jag gör!
pantana.blogg.se

2012-09-04 @ 15:49:17
URL: http://guldhovarna.blogg.se
Luftrudskolan

Var tråkigt att du ska sluta på PonnyPenny men det är iaf tur att du ska börja här😊 föresten och Champion var en av dem som var till salu? Vi skulle vilka ha honom till ridskolan;-)

Svar: Hej! Nej jag säljer inte Champion men jag ska precis lägga ut några andra till salu precis och jag tror att de passar bättre till ridskolan <3
pantana.blogg.se

2012-09-06 @ 07:00:45
URL: http://luftridskolan.weebly.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

pantana.blogg.se

Ett Lufthästridcenter för alla lufthästintreserade!

RSS 2.0